[linux] root / mountnuty ro

Andrej Neština andrej.nestina na suzo.sk
Středa Leden 17 00:59:42 CET 2007

Zamer je ako si napisal, routovat, bridge, iptables, mc alebo nano, iptraf,
shaping cez HTB, wireless-tools, bridge-tools, sshd, smnp...

Najviac sa mi pozdavalo riesenie me2000
http://www.me2000.net/wiki/index.php/Main_Page

Je to skoro na vsetky dosky co sa pouzivaju bezne na wifi riesenia.

Dokazal som si spravit debian na nejakych 80MB, ale nevedel som poriesit /
rad-only. Pri vypnuti a zapnuti mi zostal vyset pri boote.

Na jednu disketu, niekde som to videl ale zdalo sa mi to haluska :-)

Andrej Neština

-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On
Behalf Of Jan SARENIK
Sent: Tuesday, January 16, 2007 10:23 PM
To: Vseobecna diskusia o Linuxe
Subject: Re: [linux] root / mountnuty ro

Ahoj!

On Tue, Jan 16, 2007 at 11:37:56AM +0100, Andrej Neština wrote:
> Zdravim, ma niekto skusenosti s rootom / mountnutim ro ?

Ano. S najnovsimi jadrami (nevravim ze to na starych neslo, ale ze
to bolo davno a nerobim s tym uz).

Napriklad mozes pozabijat (pripadne nespustit) vsetky demony, ktore
chcu zapisovat. Ak chces predsa nieco zapisovat, tak to zapises na
mountnuty tmpfs a odtial to pripadne sietou prenasas na monitorovaci
komp.

Vhodne je, aby si na read-only / urobil (este v ramci rw pristupu)
# ln -nsf /proc/mounts /etc/mtab

Dolezite je najma, co od toho chces. Riesenie sa da usit na mieru.
Ked chces len routovat a lebo filtrovat, trufam si povedat, ze sa
vojdem vophode na 3.5" disketu.

Ale nejdem kecat odveci, skus radsej uprenit zamer.

  Pekny vecer praje
   s pozdravom Jasan