[linux] hladame dodavatelov "podpora unix rieseni"

Jan Husar jan.husar na skosi.org
Úterý Leden 23 18:48:10 CET 2007

On 1/23/07, Martin Sechny <martin.sechny na shenk.sk> wrote:

> Ahoj.

Ahoj,

> Tato iniciativa sa mi paci. Rad budem spolupracovat. Som ciastocne aj
> ucitel na SS, inokedy som na VS. Buhuzial, nemam za sebou nijaku
> dodavatelsku firmu.

ludia nemusia mat za sebou dodavatelsku firmu, da sa to riesit velmi
vela sposobmi, od zivnosti az po dohode o prace cez SKOSI...
Podstatne je, prave to, ze si ucitel SS a dokonca aj na VS, cize mas
prakticke skusenosti ktore potrebujeme

> [...]
> vypracovat metodiku tvorivym sposobom, vytvorit nove ulohy, testy.
> Najcastejsia obrana stareho sposobu je taka, ze musime naucit to, co
> bude na maturite a na ine nie je cas. Ak mam hovorit o sebe, 1 rok som
> posobil na SS, kde som dost vela zmenil, ale po mojom odchode sa to
> samospadom vracia do starych kolaji a moje novinky su prekryte a rusene
> posobenim Infoveku. Infovek zatial nie je velmi nakloneny v prospech
> OSS. Skoliace a testovacie strediska ECDL, co su tiez obycajne skoly, sa
> doteraz vylucne zaoberali aplikaciami pre Windows. To sa uz meni, v ECDL

V prvom rade nam nejde iba o vyucbbu OSS ako takej, ale aj podpora
vyucby ostatnych predmetov na OSS, co znamena, ze chceme IT v skole
vyuzivat na daleko viacej veci ako len informatiku. Kazda skola ma
nejaky potencial, chceme ho vyuzit co najviac, stym aby skola z toho
len prosperovala.

> [...]
> ucitelia, ktori su trocha viac technicky zdatni. Tito maju prace vyse
> hlavy a je mala sanca, ze nas budu vitat. Ak ma skola siet vacsieho
> rozsahu, tak ma na to informatika-spravcu, ktory je automaticky vytazeny
> na 100 %, casto aj uci. Obvykla struktura siete v skolach je jeden
> server nizsej triedy (Linux alebo Windows), niekolko switchov, hubov,
> celkovo architektura siete hviezda (strom). Menit existujuci hardver a
> softver na OSS nie je priechodne. Suhlasim, je potrebne dodat aj novy
> hardver pre OSS a k tomu aj cloveka a servis.

Ano viem o pocitacoch z infoveku, a neboj sa mame aj plan ako tieto
vyuzit v nasom projekte, avsak to je zatial hudba buducnosti ako som
pisal uz ostatnym lludom, momentalna ponuka je taka aka je a oficialne
bude na stranke OA od buduceho mesiaca.

> 3. Administrativu skoly vidim tiez velmi biedne. Da sa zmenit praca v MS
> Office na slobodny softver. Podporit to musi vedenie skoly a samozrejme
> musia vediet pracovat s OSS sekretarky a administrativni pracovnici. To
> je asi vsetko, co sa da. Skoly pouzivaju niekolko aplikacii specialne
> urcenych pre skoly. Vsetky bezia len na Windows. Uctovnictvo pre skoly
> je vsetko len na DOS/Windows.

Ano, ale z osobnej skusenosti viem povedat, ze minimalne 10% skol na
slovensku tento projekt vyuzije na tolko, ze nebudu potrebovat nic
ine.

> 4. Internetizacia nie je problem. Vytvorit webovu stranku, postu bud cez
> webmail alebo cez klientov sa da viacerymi sposobmi.

ano, toto ma byt len mala pridana hodnota, nie ziadny zavazny smer

> [...]
> hardver pre OSS si skola sama nebude chciet kupit. Pomoc od Infoveku
> zatial cakat nemozno, musel by Infovek nas projekt priamo podporovat.
> Ine projekty a granty, ktore sa pouzivaju na financovanie IT by mohli
> byt, ale potom musi byt napisany taky projekt, ktory vystihuje to, co
> chceme. Momentalne je situacia s financovanim projektov taka zla, ze MS
> SR od 1.2006 neposiela peniaze a uz aj ukoncene projekty su nezaplatene,
> ludia, ktori to robili, to nemaju zaplatene. Realny sposob, ako
> financovat skoly je od komercnej sfery. Kde najdeme na to firmy?

Najdeme, uz jedname s viacerymi dodavatelmi, skoly v projekte dostanu
velmi vela zliav, grantov a discountov od viacerych dodavatelov,
vsetko sa bude postupne zvysovat ako budeme poskytovat riesenia aj na
produktoch viacerych dodavatelov.

V konecnom dosledku bude mat jedna skola na vyber od cca 5 dodavatelov
riesenia, cez X aplikacia pre administrativu, vyucbu ci pripadne
eLearning.

> 5. Chcel by som sa spytat, ci projekt OpenAkademia bude financovat
> skoly. Aky zdroj financii bude mat projekt OpenAkademia?
> - - clenske skol - pochybujem, ze to bude uspesne, nechcem znechutit, ale
> neverim tomu
> - - komercny sektor - by to tak malo byt, ale musia sa najst firmy, ktore
> to budu chciet robit, musime im dat dobry dovod, aby to chceli robit
> - - granty - pisal niekto uz nejaky projekt? Urcite by sa dalo nieco zo 7.
> ramcoveho programu EK, Lisabonska strategia. Robi to niekto?
> - - vlada - neverim, pri sucasnej vlade je menej penazi, ako bolo od
> [...]

toto momentalne nekomentujem

> Ja sa velmi rad pripojim do tohto projektu. Myslim, ze kazdy z niecoho
> zije, cize ked by to malo byt zadarmo, tak by to bolo len v mojom volnom
> case, cize na plny cas urcite nie. Pokial by to bol moj zarobok, vedel
> by som si predstavit to robit na plny cas.

poslal som ti pozvanku na portal, momentalne veci sa zacinaju diat tam

s pozdravom

Jan