[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Leden 29 15:26:48 CET 2007

On Mon, Jan 29, 2007 at 03:04:45PM +0100, Jan Ostrochovsky wrote:
> Ahojte,
>
> pisem taku pracu, v ktorej porovnavam desktop na baze Linux a na baze
> Windows. Keby ste mali uviest strucne zopar bodov, ake ma Linux desktop
> oproti Windows desktopu plusy a minusy, co by ste uviedli?
>
> Ja vidim hlavne tieto:
> + cena
> + neaktualnost virusovych hrozieb
> + nezavislost a ciste svedomie ze nepodporujeme monopol

+ moznost dialkovej spravy pocitaca
+ moznost dialkoveho spustania *vsetkych* aplikacii

> - rozsirenost (hadze polena pod nohy napr. pouzivatelom OpenOffice,
> kedze MS Office k dispozicii v Linuxe nemaju)
> - slovenske OCR
> - horsia dostupnost kvalifikovanej aj nekvalifikovanej tech. podpory
> (vyplyva asi z rozsirenosti)

(?) - mno, asi to bude individualne. Ak mozes zavolat cloveku, ktory ti ten
  linux nainstaloval, tak ta podpora nemusi byt horsia. Asi zalezi od
  pripadu k pripadu.

> - viacere nekompatibility s najrozsirenejsou platformou (Microsoft) -
> napr. na urovni kancelarskeho balika, groupware
> - narocnejsia sprava systemu a aplikacii

+ sprava systemu a aplikacii je v linuxe podla mna jednoduchsia. Jednym
prikazom zaktualizujem cely system, nemusim odklikavat aplikaciu po
aplikacii, aby sa laskavo zaktualizovala

+ linuxove aplikacie mam dostupne na jednom (niekedy v 2) centralnom
ulozisku (mirror distribucie), komercne aplikacie si manazuje kazdy
dodavatel sam

+ moznost upravit a optimalizovat system na svoj obraz

+ uzivatel sa v linuxe musi viacej snazit, aby znefunkcnil cely system.
To suvisi celkovo s vacsou bezpecnostou linuxoveho systemu

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207