[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Roman Fordinal roman.fordinal na comsultia.com
Pondělí Leden 29 15:39:39 CET 2007

Jan Ostrochovsky wrote:
> Ahojte,
>
> pisem taku pracu, v ktorej porovnavam desktop na baze Linux a na baze
> Windows. Keby ste mali uviest strucne zopar bodov, ake ma Linux desktop
> oproti Windows desktopu plusy a minusy, co by ste uviedli?
>
> Ja vidim hlavne tieto:
> + cena
> + neaktualnost virusovych hrozieb
> + nezavislost a ciste svedomie ze nepodporujeme monopol

+ virtualne desktopy ( navykove asi ako tabbed browsing )
+ akcelerovany 3D desktop ( beryl, compiz )
+ SVG ikony ( KDE )
+ kio ( KDE - teda transparentna praca vo vsetkych KDE aplikaciach cez
sftp:// ftp:// smb:// atd... )
+ plynuly upgrade aplikacii ( podla distribucie )
+ velmi vysoka customizovatelnost ( KDE, blackbox, etc... )
+ kedykolvek ready na thin-client, vratane zvuku
+ ukladanie rozpracovaneho session ( v KDE ) - o tomto viem ze laickym
uzivatelom ktori pouzivaju KDE i WinXP proste vo WinXP chyba, teda ze po
opatovnom prihlaseni sa im znova neotvoria aplikacie s ktorymi naposledy
pracovali.
+ klavesove skratky a teda rychlejsia praca pomocou tychto skratiek a
gestures ( opat mam na mysli hlavne KDE ). divil som sa, ale ak uz
niekto vie ako sa program vola, ak videl ze sa da pouzit ALT+F2, skusa
to potom sam namiesto toho aby sa preklikaval cez "KDE menu"

Vychadzam z poznania hlavne ludi ktori sa v pocitacoch nevyznaju (vo
veku od ~12r do ~40r ) a pouzivaju linuxovy KDE desktop a taktiez v
mensine WinXP desktop. Ohlasy na KDE su vzdy omnoho pozitivnejsie.

--
Roman Fordinal
head of development

~    * +421 905 400 016
~    * roman.fordinal na comsultia.com
~    * jabber: rfordinal na jabbim.sk
~    * mlynske nivy 8, 811 09 bratislava
~    * slovakia
~    * http://www.comsultia.com