[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Leden 29 15:45:43 CET 2007

On Mon, Jan 29, 2007 at 03:31:34PM +0100, Jaro Soltys wrote:
> hoj,
>
> uved aj vzajomnu nekompatibilitu medzi sebou :-P baliky medzi distrami
> nejdu instalit, potom tie zavislosti na knizniciach a dakych
> specifickych verziach, rozhadzanie konfigurakov po celom svete.
> takisto transparentnost pristupu na smb:// shary je taka pokulhavajuca
> zalezitost...

Ani windowsove aplikacie podla mna nie su medzi sebou uplne
kompatibilne. A pochybujem o tom, ze potrebujes zakazdym instalovat
aplikacie z inej distribucie do tej svojej. Az to raz spravis, tak sa
necuduj, ze ti casom prestane nieco fungovat. Mne osobne sa toto hadam
este ani nestalo.

A co sa tyka konfigurakov rozhadzanych po celom svete:
/etc/meno_programu/ nie je cely svet. ;-) V linuxe je na toto lepsie
zavedeny system, co sa kam umiestnuje. Nemyslim si, ze mat kazdu
aplikaciu v adresari C:\Program Files\Meno Vyrobcu\Program\program.exe
je lepsie/prehladnejsie. Navyse ked si kazda aplikacia nesie
instalator/odinstalator zo sebou, cast ma v tomto adresari a cast vo
C:\windows\system32\ atd.

V linuxe nemam problem zistit, do ktoreho balika dany subor patri. Na
Debiane:

dpkg -S /usr/lib/libicudata.so.36
libicu36: /usr/lib/libicudata.so.36

a teda viem, ze ak chcem odstranit /usr/lib/libicudata.so.36, tak
mam skusit odinstalovat balik libicu36. Neviem ako vam, ale mne to
pride velmi prehladne.

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207