[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Roman Fordinal roman.fordinal na comsultia.com
Pondělí Leden 29 16:03:12 CET 2007

Roman Fordinal wrote:

> + virtualne desktopy ( navykove asi ako tabbed browsing )
> + akcelerovany 3D desktop ( beryl, compiz )
> + SVG ikony ( KDE )
> + kio ( KDE - teda transparentna praca vo vsetkych KDE aplikaciach cez
> sftp:// ftp:// smb:// atd... )
> + plynuly upgrade aplikacii ( podla distribucie )
> + velmi vysoka customizovatelnost ( KDE, blackbox, etc... )
> + kedykolvek ready na thin-client, vratane zvuku
> + ukladanie rozpracovaneho session ( v KDE ) - o tomto viem ze laickym

+ relativne jednoduchsia instalacia, jednotnejsia a menej problematicka.

Napriek tomu ze obcas ludia tvrdia ze je to komplikovanejsie v linuxe
ako vo windowse, som presne opacneho nazoru. Ja ked som pred par rokmi
zacal s linuxom tak som proste zasol nad tym ze staci zadat instalaciu
nejakeho software a vsetko k tomu potrebne vratane zavislosti sa tiez
SAMO stiahne a SAMO nainstaluje. To bola proste basen oproti win, kde
som si musel sam vyhladat soft, stiahnut ho ( uz to bol porod cez rozne
filedownload sluzby ) a po instalacii zistit ze mi chyba .net, vb,
directx alebo ina libka, ci skupina libiek. Popripade nesedi vobec
verzia winu. Takze vela win softu si vsetky libky nosi znova a opakovane
so sebou.
Toto mne s uzivanim linux uplne odpadlo. To je moj subejktivny pohlad na
vec.

--
Roman Fordinal
head of development

~    * +421 905 400 016
~    * roman.fordinal na comsultia.com
~    * jabber: rfordinal na jabbim.sk
~    * mlynske nivy 8, 811 09 bratislava
~    * slovakia
~    * http://www.comsultia.com