[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

peto fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Pondělí Leden 29 16:34:00 CET 2007

Jan Ostrochovsky wrote:
> Ahojte,
>
> pisem taku pracu, v ktorej porovnavam desktop na baze Linux a na baze
> Windows. Keby ste mali uviest strucne zopar bodov, ake ma Linux desktop
> oproti Windows desktopu plusy a minusy, co by ste uviedli?
>
> Ja vidim hlavne tieto:
> + cena
> + neaktualnost virusovych hrozieb
> + nezavislost a ciste svedomie ze nepodporujeme monopol
> - rozsirenost (hadze polena pod nohy napr. pouzivatelom OpenOffice,
> kedze MS Office k dispozicii v Linuxe nemaju)

Ja vidim vyhodu pri pouziti X-Serverov na DOS/Win/Linux  masinach v
reusage stareho HW pripadne, pouzitie X-termu

> - slovenske OCR
> - horsia dostupnost kvalifikovanej aj nekvalifikovanej tech. podpory
> (vyplyva asi z rozsirenosti)
> - viacere nekompatibility s najrozsirenejsou platformou (Microsoft) -
> napr. na urovni kancelarskeho balika, groupware
> - narocnejsia sprava systemu a aplikacii

Navyhodou je moznost jednochudo sprevadzkovat program tak, ze porusujes
licenciu(zvladli sme to s full installom LinuxMatlab-u) a to uz je pekny
mazec, toto v USA paltis 1013 nasobok ceny u nas az do 10x(fyzicka
osoba) 100x(pravnicka osoba) a to mame sietovu multiplatform licenciu
pre 1 uzivatela pouzivajuce SW v jednom case(moze byt nainstalovany na
viac ale spusteny ho moze mat len 1 ks uzivatela)
http://www.humusoft.cz/matlab/modul_st.htm
http://www.humusoft.cz/matlab/toolb_st.htm

A samozrejme nedostupnost novych X termov (tusim je na trhu na svete 1
typ) a musiet ich nahradzat tenkymi klintami=zbytocne inteligentnymi a
drahymi zariadeniami

Peto