[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Jan Ostrochovsky ostrochovsky na rec.uniba.sk
Pondělí Leden 29 16:41:08 CET 2007

On Po, 2007-01-29 at 15:59 +0100, Roman Fordinal wrote:

> Ludia, povedzte mi, vazne tu este niekto instaluje tymto sposobom bezny
> software? A myslim tym skutocne bezny a nie to ze si chcete samy
> stiahnut devel zdrojaky a otestovat co nove v tom softe je ( ako ja s
> openttd a widelands, ze ano :)

Neviem sice, aka je definicia pojmu "bezny softver", ale mal som napr.
pod opensuse 10.1 problem upgradnut Evolution na najnovsiu verziu.
Vygooglene packman zdroje mi ju neponukli, pri instalacii najdenych rpm
vypisovalo vela nekonecnych zavislosti. Tak som skusal kompilovat, ale
narazal som na podobne problemy. Neviem ako by v mojom pripade
postupoval bezny uzivatel, ale ja, ako mierne pokrocily, som to po
niekolkych hodinach vzdal. (A to som predtym rovnako neuspesne skusal
rozbehat Brutus konektor Evolution+MS Exchange, takze vyssie uvedene ma
uz totalne dorazilo. Instalacia konkurencneho Thunderbird+Sunbird je
oproti tomu nebe a dudy, ale pre ne zatial neexistuje Exchange
konektor.)

Este zalovim v pamati: pred par mesiacmi som skusal nainstalovat ktorysi
tool na vizualnu tvorbu db modelov pre PostgreSQL s moznostou priameho
exportu do SQL. Nasiel som ich zopar, ale ziaden sa mi nepodarilo
nainstalovat, vsetky detaily si uz nepamatam, ale viem, ze pri ktoromsi
z nich bolo treba mat vyvojove prostredie visualbasic pre linux
(gambas). Mozno mi nesedeli nejake verzie, ale ked som po potrapeni sa
gambas a ostatne veci nahodil, tak mi v tom gambase nakoniec nechcelo
interpretovat ten program, o ktory mi islo. Nemal som vtedy na tu vec
tolko casu, a tak som piplanie sa s riesenim odlozil na neskor, a zatial
ten cas nenadisiel.

A tak by som mohol uviest viac prikladov. Mozno som krepy, mozno mam len
smolu, mozno nemam trpezlivost pred instalaciou citat manual 2 hodiny,
ale len polhodinu, mozno mam nevhodnu distro (planujem prechod od suse k
ubuntu). Ale som si isty, ze vacsina beznych uzivatelov a adminov nema
trpezlivost a chut travit svoj zivot takymito vecami.

> Priznam sa, pouzivam Gentoo, co je pre asi dost ludi nevhodna
> distribucia, vsetko sa tam kompiluje, ale zatial som vsetko vyriesil s
> 'emerge menosoftware' a v pripade ze nieco nezbehlo (co sa mi za
> posledneho pol roka ani raz nestalo) som mal najneskor do 12h na
> bugs.gentoo.org problem vyrieseny.

Mne sa gentoo emerge tiez paci a ocenujem kvality celeho systemu
(prischli mi nejake serverovske masiny po kolegoch na tejto platforme,
ktorych prvotnu instalaciu som riesit nemusel), zatial sa vsak na
preferovanie tejto distribucie na desktope necitim. (Ako vravim, teraz
to chcem skusit s Ubuntu, ktory uz mam na domacom PC, ale v praci este
stale Suse.)

ostry