[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Jaro Soltys jardique na gmail.com
Pondělí Leden 29 21:11:26 CET 2007

On 1/29/07, Lubomir Host <rajo na platon.sk> wrote:

> Ani windowsove aplikacie podla mna nie su medzi sebou uplne
> kompatibilne. A pochybujem o tom, ze potrebujes zakazdym instalovat
> aplikacie z inej distribucie do tej svojej. Az to raz spravis, tak sa
> necuduj, ze ti casom prestane nieco fungovat. Mne osobne sa toto hadam
> este ani nestalo.

a neveril by si ako casto toto neznalci chcu spravit. vsak rpm ako rpm...

> A co sa tyka konfigurakov rozhadzanych po celom svete:
> /etc/meno_programu/ nie je cely svet. ;-) V linuxe je na toto lepsie
> zavedeny system, co sa kam umiestnuje. Nemyslim si, ze mat kazdu
> aplikaciu v adresari C:\Program Files\Meno Vyrobcu\Program\program.exe
> je lepsie/prehladnejsie. Navyse ked si kazda aplikacia nesie
> instalator/odinstalator zo sebou, cast ma v tomto adresari a cast vo
> C:\windows\system32\ atd.

k /etc : freebsd je ten, kto ma u mna +

Vyssie uvedene instalovanie aplikacii do samostatnych folderov ti
umoznuje mat viac verzii tej istej app. App ktora instali daco do
system32... v 90% pripadoch to povazujem za nezvladnutie situacie zo
strany vyvojarskeho teamu a neznalost patricnych technologii :(

mimochodom fglrx.ko sa v linuxe dava kam ? a da sa aj rozumne
odstranit ? (uz nemam ati, takze neviem ako siel vyvoj)

> V linuxe nemam problem zistit, do ktoreho balika dany subor patri. Na
> Debiane:
>
> dpkg -S /usr/lib/libicudata.so.36
> libicu36: /usr/lib/libicudata.so.36
>
> a teda viem, ze ak chcem odstranit /usr/lib/libicudata.so.36, tak
> mam skusit odinstalovat balik libicu36. Neviem ako vam, ale mne to
> pride velmi prehladne.

ano, pre urcitu cielovu skupinu je to najprirodzenejsie riesenie :)
nie kazdy je vsak skilled admin

j.