[linux] Distributed fault tolerant file systems

Juraj Variny rini17 na gmail.com
Pátek Červen 1 15:05:08 CEST 2007

Ahoj,

On Friday 01 June 2007, LuVar wrote:
> Opat pisem odbornikom :-)
>
> Mame studentsky serverik, na sanet sieti => bandwidth sa neriesi.
> Potrebovali by sme riesit jeho zalohovanie. Raid je zbytocne drahy
> momentalne, ale je planovany neskor. Momentalna idea je zalohovat
> okolo 120 giga (cely serverovy disk :) na klientske pececka jeho
> pouzivatelov. Tych je 5. (pre istotu, dva linuxy, jedem macos a dva
> windowsy, ktore obcas vystriedaju linuxy)
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_file_systems#Distributed_file_systems
>
> Hladame distribuovany filesystem, ktory by to vedel riesit. klientske
> [...]

freenetproject.org sa asi hodi ako "sialene prehnane paranoidne riesenie".

Je to sice dost pomale, a neda sa to namontovat ako filesystem (aj ked podla
mna by to nebol taky velky problem dorobit), ale na druhej strane je priamo
navrhnuty s ohladom aj na zvladanie vypadnutych nodov.

A myslim ze sa da na tom spravit aj akademicka kariera :-DDDD

Juraj