[linux] Libparted problem

Jan SARENIK jasan na x31.com
Neděle Červen 3 20:14:54 CEST 2007

  Ahojte!

Skusali ste niekedy instalovat nejaku aktualnu distribuciu (napr
Fedoru alebo Debian), pricom ste v editore particii chceli zmazat
niekolko starych a nahradit ich novymi?

Priklad:

   /dev/hda1  Linux (boot)
   /dev/hda2  Swap
   /dev/hda5  Linux (root)
   /dev/hda6  Linux (usr)
   /dev/hda7  Linux (var)
   /dev/hda8  Linux (data)

V instalatore zmazem hda5-7 (tzn. root, usr a var), cislo datovej
particie sa posunie (bude z nej hda5), vytvorim na ich mieste jednu
novu particiu s menovkou debian, ale ta potvora dostane cislo hda6.

Vyzerat to bude takto:

   /dev/hda1  Linux (boot)
   /dev/hda2  Swap
   /dev/hda5  Linux (data)
   /dev/hda6  Linux (debian)

a fdisk -l /dev/hda mi napise
"Partition table entries are not in disk order"

Myslel som si najprv ze je to len nejaka haluzna chyba Debianu, ale
ked som si to teraz vsimol pri instalacii Fedory, uvedomil som si,
ze je to asi vseobecnejsi problem (libparted).

Od Vas chcem len zistit, ci ste sa s niecim podobnym uz stretli,
pretoze nerad by som napisal hlasenie o chybe, ktoru nazivo nevidel
nikto okrem mna :)

   Prajem vsetkym pekny den!
  S pozdravom Jasan

PS: Nemam problem s nainstalovanim ziadnej zo spominanych
  distribucii ale napriek tomu sa mi instalacia OpenBSD zda
  jednoduchsia... (Ved kto to kedy videl zadavat pri instalacii
  cez net okrem mena servera s mirrorom aj celu cestu od korena
  FTP! - tak to je vo Fedore a nepovedal by som nic keby som to
  pustal v 'hardcore' mode)