[linux] Libparted problem

Neděle Červen 3 22:40:31 CEST 2007

On 03.06.07 20:14, Jan SARENIK wrote:
> Skusali ste niekedy instalovat nejaku aktualnu distribuciu (napr
> Fedoru alebo Debian), pricom ste v editore particii chceli zmazat
> niekolko starych a nahradit ich novymi?

nie

> [...]
>    /dev/hda5  Linux (root)
>    /dev/hda6  Linux (usr)
>    /dev/hda7  Linux (var)
>    /dev/hda8  Linux (data)
>
> V instalatore zmazem hda5-7 (tzn. root, usr a var), cislo datovej
> particie sa posunie (bude z nej hda5), vytvorim na ich mieste jednu
> novu particiu s menovkou debian, ale ta potvora dostane cislo hda6.

>    /dev/hda1  Linux (boot)
>    /dev/hda2  Swap
>    /dev/hda5  Linux (data)
>    /dev/hda6  Linux (debian)
>
> a fdisk -l /dev/hda mi napise
> "Partition table entries are not in disk order"

znamena to ze hda6 sa nachadza na disku fyzicky pred hda5.
prakticky by som tieto 4 nahodil vsetky do partition table a nehral sa s
extended particiami.

> Myslel som si najprv ze je to len nejaka haluzna chyba Debianu, ale
> ked som si to teraz vsimol pri instalacii Fedory, uvedomil som si,
> ze je to asi vseobecnejsi problem (libparted).

nie je to chyba len warning. Napriklad microsoftacke fdisky (a mozno nielen
ony) boli kedysi dost sproste na to aby nevedeli zvladnut napriklad viac
primarnych particii, dost mozne ze z toho mohli zblbnut aj ine aplikacie
(napriklad MS-D"OS")

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted,
then used against you.