[linux] Port<1024 // 1024++ vyhody a nevyhody /// SSH na 2244/40000/522

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Středa Červen 13 13:21:28 CEST 2007

On 6/13/07, riki <phobie na axfr.org> wrote:
> Cau,

> v skratke, ked mozes sluzbu bindnut na port > 1024 nemusi bezat pod
> rootom, tzn pri zneuziti tejto sluzby ma utocnik prava neprivilegovaneho
> uzivatela.

To viem, ale su sluzby, kt. "nesmu" bezat na porte>1024?
Nebude vadit SSH, ak ho dam na 3030?

> Je to security by obscurity, ale kopcu robotov ktore prehladavaju cele
> adresne bloky na zname sluzby a skusaju sa prihlasovat na ne sa vyhnes v
>  tak velkej miere ze sa to oplati.

Presne o toto a script-telnet kiddies mi ide :)
Trosku obsirnejsie info?
Ide - prave pri ssh - o to, co okrem konfiguracia (a nutnosti
pamatania si navyse aj portu) si privyrabam za problemy ;)?

--
Jan Kunder