[linux] postfix - delay po helo

Čtvrtek Červen 28 10:44:26 CEST 2007

On 28.06.07 10:21, Juraj Bednar wrote:
> ale myslis, ze toto realne tych spammerov aj odradi? nenajdu nahodou
> open-relay, ktory to proste precka a posle?

open relay bude s vysokou pravdepodobnostou v blacklistoch...

finta v tom delayi je, ze ak klient posle nejaky retazec predtym, ako sa mu
objavi helo string, server ho odmietne. Ja mam sendmail a tiez mi to robi.
ked som teraz zbezne grepoval, mohol by som mat o 1/3 viac mailov...
(bzhladom na to ze mam este kopu dalsich opatreni, nemozem vyhodnotit
ucinnost tohoto opatrenia)

> Lebo mne to pripada tak, ze je stale viac a viac "opatreni" boja proti
> spamu, ktore realne nic nesposobia a skor otravuju realne mailservery
> rovnako ako spammerov.

pokial tie opatrenia maju nejaku ucinnost a neporusuju SMTP standard,
nevidim v tom problem. 15 alebo 25 sekund nepovazujem za vazny problem.
On the other hand, you have different fingers.