[linux] Fedora 7 nerozozná druhý disk na SATA radiči

Ján Koštial jan.kostial na datarix.sk
Čtvrtek Červen 28 16:32:35 CEST 2007

Hm,
grepol som dmesg, sú tam oba disky...
Chyba je niekde inde než som popísal.
Pri výbere disku, na ktorý sa má Linux nainštalovať mi Fedora ponúkne len
jednu možnosť:
mapper/via_dabiihhibe 157065MB (Linux device-mapper)

Aj pri nastavovaní partícií sa zobrazuje len jeden disk:
/dev/mapper/via_dabiihhibe

Ja som z toho usúdil, že ten druhý disk Fedora nenájde.
Ona ho nájde, ale nejak neponúka...

Je nejaké vysvetlenie?

JK

-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On
Behalf Of Ing. Jan ONDREJ
Sent: Thursday, June 28, 2007 3:21 PM
To: Vseobecna diskusia o Linuxe
Subject: Re: [linux]Fedora 7 nerozozná druhý disk na SATA radiči

Nie je mozne, ze tie disky su v inom poradi? Napr. ze su tam disky
sda, sdc ... ? Fedora 7 uz nepozna /dev/hdX, pretoze sa pouziva iba
znacenie typu "scsi" a vsetky zariadenia su identifikovane ako "scsi disky".

Skus poslat vypis prikazu:
  dmesg | grep '^ sd'

U mna pekne pise oba disky:
 sda: sda1 sda2 sda3 sda4 < sda5 sda6 sda7 sda8 sda9 >
 sdb: sdb1 sdb2 sdb3 sdb4 < sdb5 sdb6 sdb7 sdb8 sdb9 >

Dalej co pise /proc/scsi/scsi ?

		SAL