[linux] CygwinX - automatizácia remote session cez ssh

Milan Plzik emempi na gmail.com
Pátek Červen 29 13:42:48 CEST 2007

On Pi, 2007-06-29 at 13:00 +0200, Ján Koštial wrote:
> No cez ssl to potrebujem, lebo ten môj Linux server (Fedora7)
> je nastavený tak, že neumožňuje iné pripojenie.

  Otazka - je skutocne nutne pouzivat ssh? Nie je jednoduchsie povolit
na serveri aj XDMCP?

> Zatiaľ to používam takto (písal som to aj v pôvodnom dotaze):
> 	- na notebooku si pustím Xserver (CygwinX)
> 	- pomocou ssh sa pripojím k Fedore
> 	- na Fedore spustím nejakú X aplikáciu (v tom ssh)
> 	- a na notebooku sa mi X aplikácia objaví v okne.
>
> Nie som v tom zbehlý, ale v ssh funguje niečo, čo sa volá X11 forwarding.
> To vlastne zabezpečí, že spustená X aplikácia na Fedore posiela svoj výstup
> na notebook a tiež sa dá z notebooku ovládať.

  Na toto nie je uplne nutne ssh. Ked sa spusta klientska aplikacia,
skontroluje premennu prostredia DISPLAY a snazi sa pripojit na X
display, ktory je tam uvedeny. ssh -X spravi niektore veci
"automagicky", ale principialne je to to iste. Schopnost fungovat cez
siet je schopnost X servera/klienta, nie ssh.

> Popísaným spôsobom viem spúšťať jednotlivé aplikácie,
> ale nie je mi jasné ako spustiť kompletné grafické rozhranie
> a tiež ako ten proces zautomatizovať.
>
> Dá sa nejak "tunelovať" XDMCP cez ssl?

  Preco, ked to to mozete spustat priamo? Napiste prosim presne, ake su
poziadavky, zatial vsetko z nejakeho dovodu obmedzujete na ssh. Pokial
potrebujete sifrovany prenos, mozno sa oplati pouzit napriklad OpenVPN
alebo nieco podobne.

> JK.

	Milan Plzik