[linux] CygwinX - automatizácia remote session cez ssh

Ján Koštial jan.kostial na datarix.sk
Sobota Červen 30 20:40:58 CEST 2007

Potvrdzujem, FreeNX je správna voľba.

Len nejaké postrehy:

Rozchodil som aj CygwinX oproti gdm (XDMCP protokol) len vnútri LAN
ale keď sa konektnem z notebooku na linux, po chvíli sa CygwinX tak spomalí,
že to vypadá ako keby zatuhol. Nechcelo sa mi pátrať - prečo...

Toto tuhnutie ma znechutilo, tak som sa nasmeroval na FreeNX.
Trošku som mal najprv hokej v terminológii.
Podľa toho čo som videl na nete, tak klient sa nevolá NoMachine.
NoMachine je zrejme firma, ktorá to vyvíja.

Celé sa to volá NX Free Edition, server sa volá nxserver,
klient sa volá nxclient. (viz. www.nomachine.com)
Na linux som musel inštalovať balíčky nxserver, nxclient a nxnode.
Na notebook som nainštaloval nxclient (pre Windows).
Mimochodom, tento klient je postavený na cygwine!
Stačí sa pozrieť do adresára kam sa klient nainštaloval.

Beží to svižne, v pohode sa to pretuneluje cez ssl.
Nastavenie je veľmi intuitívne. Nebolo treba ani študovať manuál.

Všetko OK, len sa neviem prihlásiť ako root, objaví sa hláška,
že root to nemá dovolené. Pevne verím, že sa to bude dať niekde zmeniť.

FreeNX doporučujem.

JK.