[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

Jan SARENIK jasan na x31.com
Čtvrtek Březen 1 12:46:06 CET 2007

Ahoj!

On Thu, Mar 01, 2007 at 12:44:36PM +0100, Patrik wrote:
> jedna zaciatocnicka. Zaujimalo by ma, ako sa na linux/unix systemoch
> riesi situacia, ked potrebujem nastavit rozne prava na jeden
> subor/adresar pre viacerych uzivatelov? Na win platforme je to
> jednoduche, napcham do zoznamu opravneni vsetkych userov alebo skupiny,
> ktore potrebujem a nastavim im pristupove prava nezavisle pre kazdu
> skupinu/usera. V unixe to (pokial to chapem spravne) takto nefunguje,
> pretoze subor/adresar ma jedneho vlastnika a jedneho skupinoveho
> vlastnika. Co ale v pripade, ked potrebujem prava uzivatelov pre subor
> [...]

Vtedy pouzijes ACL (Access Control List). Musis mat jadro a suborovy
system, ktore to podporuju. Potom odporucam prestudovat 'man 5 acl'
a pridruzene (viz. na konci SEE ALSO).

 Pekny den!
  S pozdravom Jasan