[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Čtvrtek Březen 1 12:58:48 CET 2007

On Thu, Mar 01, 2007 at 01:00:01PM +0100, peto wrote:

> Ja osobne by som skusil co urobi hard link (man ln) na ten subor a
> kazdemu linku dal ine prava a urobil ho, v home daneho usera

No toto nepojde. Vlastnik, skupina a pristupove prava su zapisane v inode
daneho suboru. Hardlink je vlastne len odkaz na tuto inodu, takze ak mu
zmenis prava, zmenia sa pre vsetky odkazy (hardlinky).

		SAL