[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

Čtvrtek Březen 1 14:11:04 CET 2007

On 01.03.07 13:16, peto wrote:
> Vlastnik je urcite i-node ale prava su podla mna v adresari.. Ale musim
> skusit...

adresar obsahuje len meno suboru a cislo inode. v linuxe (ext*) pripadne
filetype, plus v pripade symlinku destination. Vsetky pristupove prava su
obsiahnute v inode.

Mas predstavu ze vlastnik by bol v inode a maska v adresari? pristupove
prava su dane kombinackou vlastnik+skupina(+acl)+prava, oddelit ich by
znamenalo peknu komplikaciu v spravovani suborov.

btw v un*x systemoch sa to riesi tak, ze sa vytvori skupina ktore nieco
potrebuje, a sybor(y)/adresar(e) zmenia skupinu na danu...

Linux - It's now safe to turn on your computer.
Linux - Teraz mozete pocitac bez obav zapnut.