[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

peto fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Čtvrtek Březen 1 14:33:17 CET 2007

Matus UHLAR - fantomas wrote:

> adresar obsahuje len meno suboru a cislo inode. v linuxe (ext*) pripadne
> filetype, plus v pripade symlinku destination. Vsetky pristupove prava su
> obsiahnute v inode.
>
> Mas predstavu ze vlastnik by bol v inode a maska v adresari? pristupove
> prava su dane kombinackou vlastnik+skupina(+acl)+prava, oddelit ich by
> znamenalo peknu komplikaciu v spravovani suborov.
>
> btw v un*x systemoch sa to riesi tak, ze sa vytvori skupina ktore nieco
> potrebuje, a sybor(y)/adresar(e) zmenia skupinu na danu...

Pokial si spravne pamatam, tak v Solarise/Ultrix-e (na ktorych som
odchovany), moze byt user len v jednej skupine, ak by mohol byt vo
viacerych, tak problem v subj. neexistuje.
Ale pripustam, ze sa mylim...

Peto