[linux] vpn IPSEC interoperabilita

Jan SARENIK jasan na x31.com
Čtvrtek Březen 1 15:24:10 CET 2007

On Thu, Mar 01, 2007 at 03:00:32PM +0100, mharusti na chirasys.sk wrote:
> Chcem pouzivat fedoru, RHES ako firewall s VPN . Klienti budu linux ( nie
> je problem) Windows (s tym skusenosti nemam) a nejake "Hardware" krabicky s
> podporou IPSEC VPN. Tu by som rad vedel ake hardware krabicky. Po com sa
> vlastne pozerat. Poradte nejake riesenia pripadne material. Zatial som toho
> vela nenasiel.

Ak nemas este nic nakupene a hotove, do coho sa potrebujes vojst,
odporucam Ti uplne sa vykaslat na IPSEC. Teda aspon podla toho co
som cital je OpenVPN ovela pouzitelnejsie a aj bezpecnejsie nez
IPSEC, ktoreho implementacia bola kritizovana kryptoanalytikmi ako
prilis komplexna (co sa s bezpecnostou velmi nezlucuje).

  S pozdravom Jasan