[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

Čtvrtek Březen 1 17:37:52 CET 2007

On 01.03.07 14:33, peto wrote:
> Pokial si spravne pamatam, tak v Solarise/Ultrix-e (na ktorych som
> odchovany), moze byt user len v jednej skupine, ak by mohol byt vo
> viacerych, tak problem v subj. neexistuje.
> Ale pripustam, ze sa mylim...

User moze byt vo viacerych skupinach, z ktorych sa kazda porovnava pri
kontrole pristupovych prav. Len jedna skupina vsak moze byt primarna, to je
ta ktora sa pouziva napr. pri vytvarani novych suborov (ak napr. setgid
adresara neprevazi).

Tato schema sa pouziva minimalne 15 rokov na vsetkych un*x-och o ktorych
viem...

Linux IS user friendly, it's just selective who its friends are...