[linux] vpn IPSEC interoperabilita

Marek ONDREJ marek na ondrejovci.de
Úterý Březen 6 16:40:40 CET 2007

Zdarvim,
ako vravis s krabickami a openvpn je to tazke, ibazeby si zobral nejaky router
polozeny na linuxe a nejako ten openvpn do neho dostal. Mam nejake skusenosti
s oboma systemami a myslim ze sa daju celkom pekne kombinovat a obcas sa
celkom pekne doplnuju v svojich medzerach.
Vacsina "krabiciek" ma - pozor! - len ciastocnu podporu IPSec a velka vacsina
pri ktorych sa to pise maju len PASS-TROUGH "podporu". Napr. NETGEAR DG834GB
ma podporu IPSec len v mode "PreShared-Key" co znamena ze pri niektorych
konfiguraciach (jeden server) budu musiet mat vsetci rovnake heslo ...
Ja pouzivam DRAYTEK VIGOR 2700 a ten napr. ma podporu asymetrickeho
sifrovania, je na nom mozne nastavit si vlastnu CA, ktorou si podpises
vygenerovane certifikaty, konfiguracia je troska komplikovana a deravy web
management ti ju velmi neulahci, ale je to funkcne riesenie za nizku cenu.
Server bezi na linuxe. Ak mas vsak viacero klientov (viac ako 2), ktori musia
medzi sebou komunikovat (sucasne), potrebujes vyzsiu verziu routra (tento ma
podporu len 2 VPN sucasne - dalsie kriterium).

OPENVPN hravo nakonfigurujes, je to o cosi jednoduchsie a ovela lahsie sa to
rozbehava a je mozne vytvorit pekne routovanu siet (len tunelujes IP protokol)
naproti (pravdepodone - neskusal som) komplikovanemu routovaniu IPSec
protokolu cez eroute.

OpenVPN na routroch Linksys:
http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=474
Ak sa ti to podari rozbehat odporucam tuto cestu...

Marek