[linux] MySQL

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Březen 6 23:33:46 CET 2007

On Tue, Mar 06, 2007 at 11:15:26PM +0100, Marek Slebodnik wrote:
> neviem preco moj email dosiel s opozdenim skoro az dena a pol, ale
> presne tak som to nakoniec spravil,aj ked ten postup sa mi vonkoncom
> nepacil, vedel som o nom ze mozem to tak poriesit, ale nechcel som to tak.
>

> Inac aplikacie ukazovali vsetko spravne, dokonca aj vtedy ked som to
> pustal z chrootu.
>
> debianovska instalacia ma default charsety sweedish latin 1 v tom sa
> nemylis, ale gentoo uz pouziva utf-8 (aspon u mna to je tak :), mozno
> use flagmi, ale to neriesim ;) ) .

Ja mam na Debiane zapnute v /etc/mysql/my.cnf:

[client]
default-character-set = utf8

[mysqld]
character_set_server = utf8

A zboznujem ludi, ktori ukladaju data do DB bez toho, aby tusili, co
znamena kodovanie. Napr. jedna zo zakladnych veci je po pripojeni
spravit "SET NAMES utf8" alebo "SET NAMES cp1250" a taktiez  "SET
COLLATION_CONNECTION=cp1250_general_ci", podla toho, v akom kodovani je
stranka (teda vystup).

Az potom sa deju zaujimave veci, ked premigruju databazu. ;-)

A ked mozem, tak pouzivam UTF-8. Napr. aj preto, ze v mixovanom
prostredi (Linux, Windows) je kodovanie cp1250 (alias windows-1250)
velmi podobne s latin2 (alias iso-8859-2), az na zopar detailov: napr.
pismenka ľ a ž su prehodene. Cize az mate subor, v ktorom je iba to
jedno pismenko, tak musite vyznam doslova uhadnut a nevies s istotou
povedat, ake je to kodovanie. ;-)

A najvacsie problemy maju potom editory. Napr. pre vim som to riesil
specialnym patchom (na rozpoznanie cp1250 od latin2), ale zial Bram
Moolenaar (autor vimu) ho neakceptoval. Az by to chcel niekto pomoct
pretlacit, tak sa hlaste.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207