[linux] mc a scp (kopirovanie cez SSH) - ALE CEZ NESTANDARDNY PORT

Ján Ostrochovský ostrochovsky na rec.uniba.sk
Středa Březen 7 07:47:54 CET 2007

Skvela vecicka je sshfs. Da sa cez to primountovat ssh destination k
filesystemu ako virtualny filesystem shfs. Staci si na to urobit
skriptik, ktory to pripadne moze primountovat aj s naslednym spustenim
mc, resp. sa moze integrovat do user menu (F2) mc.

Fish, ktory je zabudovany v mc, je integrovany aj do KDE, a tam s nim
mam tu skusenost, ze na rozdiel od shfs sa to netvari ako lokalny
filesystem, a napr. OpenOffice nielenze nevie urobit save na takuto
destination, ale mi to odtial ani neotvara (ale nie je to vseobecny jav
- KOffice to napriklad otvoril, sejvovat som neskusal).

Takze odporucam skor shfs, nez to, co je priamo integrovane v mc ci KDE
(a tusim aj GNOME - napr. v Ubuntu Miesta > Pripojit vzdialeny). Aj ked
to, co je v mc, je casto sikovnejsie, ked clovek len rychlo potrebuje
preniest nejake subory.

ostry