[linux] Ako vypnut RBL vlastnych userov v spamassassine.

Peter Hloska holdsun na zoznam.sk
Středa Březen 7 22:35:52 CET 2007

Peter Chabada wrote:
> [...]
Nuz, potesilo by, ale z riesenia nemaju zisk takze...
> A co by s tym mali robit? Pokial spravne chapem, tak operator prideli
> pouzivatelovi IP adresu, ten (nevedomky) rozosiela spam, tak sa adresa
> dostane do blacklistu. Tak to ma fungovat.
Chapes nespravne. Ide o to, ze cez tychto isp sa ludia pripajaju do
inetu z kvazi lokalnej siete cez default gw ktora ich natuje. Tym
dostavaju zdrojovu IP masiny, ...ostatne je snad jasne - je blacklistnuta.
>  Nikto nebude tieto IP adresy vyradovat z blacklistu,
Podla mna by mal.
>  aby sa tam na druhy den opat dostali
A tiez by mal zabezpecit aby sa tak nestalo.
> Ak mas nejake riesenie tak ich mozeme k tomu donutit, ale obavam sa, ze
> riesenie neexistuje.

Aj mna by zaujimalo, akym sposobom sa da osetrit aby cez gw netiekol z
lokalky do inetu spam ked neblokuje porty z vnutra.

h.