[linux] File transfer cez linky s vysokou latenciou - medzi kontinentami

Jozef Novikmec Jozef.Novikmec na teleplan.com
Středa Březen 14 16:15:18 CET 2007

Zdravim,
riesim nasledujucu situaciu:
- dve datove centra jedno v US a jedno v UK, medzi nimi prepoj cez MPLS
siet 34 Mbps v UK a 45 Mbps v US
- potrebujem denne prenasat velke objemy dat (radovo desiatky GB)
- latencia medzi servermi 120-200 ms

Problem je v tom, ze pri pouziti standardneho file transfer protokolu
ktory pouziva TCP protokol je pri takejto latencii schopny dosiahnut
max. rychlost prenosu cca 5 Mbps po ladeni TCP stacku ako velkost TCP
Window a podobne. Problem je v tom, ze sa prilis dlho caka na TCP ACK a
pod. (podrobnosti napr. na
http://www.asperasoft.com/technology/problem/index.html)

Riesenia su v podstate dve:
- pouzit viac paralelnych TCP spojeni
- pouzit na to navrhnuty protokol, kde je napr. kontrolny kanal cez TCP
protokol a samotne data su prenasane cez UDP

Chcel by som sa opytat, ako nieco take riesite vy. V prvom pripade asi
staci podpora na FTP serveri a klientovi. V druhom pripade som vygooglil
iba nejake beta verzie, s beta klientami ktori napr. neodkazu nastavit
max. sirku pasma aby to nevyzralo celu linku a pod.

Existuju samozrejme komercne riesenia ale su sialene drahe.

Dik.

Jozef