[linux] File transfer cez linky s vysokou latenciou - medzi kontinentami

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Březen 14 16:41:50 CET 2007

Ahoj,

>    Zdravim,
>    riesim nasledujucu situaciu:
>    - dve datove centra jedno v US a jedno v UK, medzi nimi prepoj cez MPLS
>    siet 34 Mbps v UK a 45 Mbps v US
>    - potrebujem denne prenasat velke objemy dat (radovo desiatky GB)
>    - latencia medzi servermi 120-200 ms
>
>    Problem je v tom, ze pri pouziti standardneho file transfer protokolu
>    ktory pouziva TCP protokol je pri takejto latencii schopny dosiahnut max.
>    rychlost prenosu cca 5 Mbps po ladeni TCP stacku ako velkost TCP Window a
>    podobne. Problem je v tom, ze sa prilis dlho caka na TCP ACK a pod.
> [...]

uisti sa, ze mas tcp window scaling zapnuty a mas nejaky sikovny
bandwidth management.

Nepises aky system, ale teda ak je to tato konfera, tak asi Linux, mozno
sa oplati vyskusat oproti sebe dve Solaris 10, mali by mat trosku lepsie
vytuneny tcp/ip stack, ale nie som si isty, coho presne sa to tyka.

Skus bittorrent :)

 J.