[linux] File transfer cez linky s vysokou latenciou - medzi kontinentami

Lubomir Host rajo na platon.sk
Středa Březen 14 19:13:38 CET 2007

On Wed, Mar 14, 2007 at 04:15:18PM +0100, Jozef Novikmec wrote:
> Zdravim,
> riesim nasledujucu situaciu:
> - dve datove centra jedno v US a jedno v UK, medzi nimi prepoj cez MPLS
> siet 34 Mbps v UK a 45 Mbps v US
> - potrebujem denne prenasat velke objemy dat (radovo desiatky GB)
> - latencia medzi servermi 120-200 ms
>
> Problem je v tom, ze pri pouziti standardneho file transfer protokolu
> ktory pouziva TCP protokol je pri takejto latencii schopny dosiahnut
> max. rychlost prenosu cca 5 Mbps po ladeni TCP stacku ako velkost TCP
> Window a podobne. Problem je v tom, ze sa prilis dlho caka na TCP ACK a
> [...]

Skus kuknut na http://dsd.lbl.gov/TCP-tuning/linux.html
Linux ma nieco, co sa vola "pluggable congestion control algorithms".
Konkrentne na tej linke vyssie hladaj "hybla: For satellite links".

Neviem ci to je blbost, ale este skus rozbehnut OpenVPN nad UDP medzi
tymi 2 servermi a pustit cez to napr. NFS.

A potom nezabudni napisat, ako si to potunoval.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207