[linux] intel 945GM expres

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Březen 19 06:35:33 CET 2007

On Mon, Mar 19, 2007 at 05:51:59AM +0100, orthoo na centrum.sk wrote:

> kupil som si notas hp compaq nx 7400 t5500 kvoli praci a neviem nan najst
> ovladac na grafiku pre linux, - ghrafika je intel 945GM expres chipset....
> prosim ak dakto vie helfnite mi, nemam chut sa vzdat linuxu kvoli
> ovladacu. obraz ide ale nieje tam podpora open gl a bez nej ani
> neskrknem.  dakujeeem vellmi pekne

Ahoj,

  akosi si zabudol napisat, aky OS pouzivas. Moj notebook ma tu istu
grafiku, vid.:

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/940GML
Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/940GML
Express Integrated Graphics Controller (rev 03)

a funguje bez problemov hned po instalacii Fedora Core 6 (starsie som
neskusal). Vyhodou kariet Intelu je, ze ovladace su zvycajne pod GPL a su
priamo v distribucii, takze ich nepotrebujes hladat, stahovat a modlit sa.
:)

Doporucujem ti upgrade na Xorg verzie 7.1 (mozno uz aj 7.0 mala ten ovladac)
a to by malo tvoj problem riesit. Instalacia ovladaca do stasich Xorg moze
byt celkom pekna zabavka aj pre skusenoho pouzivatela.

Problem je zvycajne v tom, ze pouzivatelia zoberu nejaku prastaru
distribuciu Linuxu, ktora vysla davno pre vyrobenim cipsetu a snazia sa
stiahnut pre tento starucky Linux nejaky ovladac. Celkovo tento postup je
nespravny. Na novy pocitac treba nainstalovat najnovsiu (aktualnu)
distribuciu, ktora by mala automaticky podporovat vsetok HW, popripade 1-2
ovladace sa doinstaluju.

				SAL