[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

Patrik patrik na foral.sk
Pondělí Březen 26 15:42:02 CEST 2007

> Vdaka za nasmerovanie. Podpora v jadre zda sa je. Filesystem mam
> Extended 3
> #cat /boot/config-2.6.15-28-386 | grep ?ACL
> vrati ako jeden z riadkov:
> CONFIG EXT3_FS_POSIX_ACL=y
>
> #mount -o remount,acl /dev/sdb1
> prebehol bez chyby, resp. nic nevypisal
>
> do /etc/fstab som pridal acl:
> /dev/sdb1    /media/sdb1    ext3   defaults,acl,errors=remount - ro
> 0    2
>
> prikazy getfacl a setfacl mi ale nefunguju (command not found)
> libacl status: Installed, v dependencies su ale Conflicts: acl,
> [...]

Po dlhsom case som sa vratil k nedoriesenemu problemu. Chyba bola v tom,
ze balik acl nebol nainstalovany. V Synaptic Package Manager som dal
vyhladat string alc a v default repositories naslo len libacl1, ktory
som nainstaloval. Samozrejme bolo treba pridat balik acl, ten som vsak
nenasiel, preto to nefachalo. Po pridani novych repositories sa balik
nasiel a korektne nainstaloval. Prikazy getfacl a setfacl funguju, takze
som zas o krocik dalej. Uz "len" nastudovat ako to ACL presne funguje.
Zatial viem prava nastavit len po sieti cez Windows :-}Dik.
--
Patrik JAN (pa3k)