[linux] vyplnanie danoveho priznania online z linuxu - problem

Patrik patrik na foral.sk
Čtvrtek Březen 29 12:32:05 CEST 2007

> Vie niekto taky UTF-8 subor vo wordpade poskytnut? ;-)
>
> Ak si dobre pamatam, tak niektore UTF-8 editory davaju na zaciatok
> nejaku znacku, ktore vyslovene hovoria: toto je UTF-8. Ak sa nemylim,
> Vim to tam nedava a UTF-8 tam funguje korektne. Asi podla nejakeho
> standardu to tam moze/nemusi byt. Takze aj editory sa podla toho
> spravaju - niektore davaju, niektore nie.
>
> Ale podla mna ked sa na taketo UTF-8 subory pozrieme cez bajty, tak by
> tam malo byt to iste.
>
> rajo

Ta znacka sa vola BOM (Byte Order Mark) a odlisuje UTF-16 LE / BE. V
utf-8 IMHO nema vyznam, vid. http://unicode.org/faq/utf_bom.html#BOM
Jeden z castych problemov je, ze ak je BOM v UTF-8 posiela pred obsahom
takto ulozeneho dokumentu na vystup a napr. v php nefunguje header a
podobne funkcie. Wordpad mi to ale uklada korektne, rovnako Notepad 5.05
- je tam BOM, ale ziadny mne znamy browser ani editor s nim nema
problemy. Co som sa stretol s problemom, tak dokument bol ulozeny v
Notepade 5.1 V problematickom html dokumente sa to napr. prejavilo tak,
ze na zatiatku
bolo na vystupe
--
Patrik JAN (pa3k)