[linux] Firebird

Lubomir Host rajo na platon.sk
Středa Květen 2 10:00:48 CEST 2007

On Wed, May 02, 2007 at 07:54:20AM +0200, Pavol Ivan wrote:
> nazdar pani ;o)
>
> chcem sa len spytat na nezavisli nazor ...
> Firebird co hovorite na tuto DB?
> co by ste z vlastnej skusenosti mohli povedat na tuto DB?
> kolko uzivatelov je vhodne na pristupovanie k tejto DB?

Firebird som este nikde nevidel pouzity. ;-)

> nechcem preberat otazku ze preco prave Firebird ....
> koli nejakemu rozhodnutiu o ktorom niekedy ani informatik nerozhodne
> sa stanu veci tak ako sa stanu..
>

> mam v sprave ABRu 3G s DB Firebird

3G dat je dost malo na to, aby to slo pomaly.

> cez terminal maju uzivatelia pristup k ABRe cca 90users
> na druhom servri na linuxe FC mezi DB Firebird
>

> na terminali je 12GB ram a su tam dva Xeony 3.2GHz
> na DB je 4GB a 2x Xeon 3.2GHz

Pamate by malo stacit, aj CPU je dost, takze by som sa pozrel na disky.
Na linuxe pozeraj pocet procesov v stave D, pozri vystup z 'iostat 1'
(balik sysstat) atd.

> pamete su nevyuzite
> na linuze aj CPU je viacmenej v klude
>
> akurat na terminali su CPU skoro vytazene na 100%
> ***************************************************************************************
>
> mne sa zda ze na moj vkus to ide pomali pri tych 90users
> pokial je okolo 60-70user tak to ide obstojne
>
> len mne sa zda ze Firebird nieje stavany na tolko userov.....
>

> povie mi niekto nieco k tomu take nezavisle a trefne ? ;o))))

Neskusal si sa pozriet na to, ake query uzivatelia zadavaju? Ako su
definovane indexy, ci sa neda neico spravit so strukturou databazy, atd.
Pri zlych query moze mat DB problem s 5 uzivatelmi. Potom nejakou zmenou
selectu alebo indexu moze v pohode ficat 100 uzivatelov.

Okrem ram a CPU si nenapisal ziadne dalsie info o systeme, takze tazko
radit viac. Ale este by som pozrel, ako makaju disky a ze ci DB nahodou
nie je napr. nad RAID5.

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207