[linux] pridanie RAID1

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pátek Květen 11 23:16:35 CEST 2007

On Fri, May 11, 2007 at 09:59:57PM +0200, Marek Podmaka wrote:
> Cau,

> Presny postup si nepamatam, ale skus na tom druhom disku vytvorit
> RAID1 v degradovanom rezime - t.j. iba s tym jednom diskom. Na tom
> RAID1 (/dev/mdX) povytvaraj rovnake partitions (/root, /boot, LVM) a
> nakopiruj data. Zmen fstab, nastavenia grubu a rebootni tak, aby to
> bootovalo z toho RAID1. Skontroluj ci vsetko funguje a potom pridaj
> ten povodny disk ako druhy do RAID1 - a system nanho zacne
> synchronizovat data z RAIDu.
>
> Niekde na webe sa taketo postupy valaju, takze to dost ludi pouziva...

Presne takto som to kedysi migroval aj ja. Ale nemal som vtedy este
pouzite LVM. Teraz ma este napada taka moznost, ze vytvorit degradovany
RAID1 na novom disku, ten pridat do LVM ako dalsi PV a vysvetlit LVM,
aby presunulo data zo stareho PV na novy PV (inymi slovami vyhodit
povodny PV z VG).

Zial, tento postup nemam odskusany. Takze cesta cez normalne kopirovanie
udajov je bezpecnejsia.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207