[linux] Vlastny modul ide loadnut cez insmod ale nie cez modprobe

peto peter.fodrek na stuba.sk
Pátek Květen 18 18:20:56 CEST 2007

Dňa Pi 18. Máj 2007 16:56 Matus UHLAR - fantomas napísal:

> nie nahodou /lib/modules/.../ ma linky do tvojho adresara?

v /lib/modules/$(shell uname -r)

je link na adresar kde su RTAI moduly a iny link na adresar kde vyvyjam modul

Je to tak lebo pretoze RTAI musi mat patchnute vanila jadro RTAI patchom,
ktory nerobi nic ine len nahradzuje wait v jadre svojim makrom a pridava hard
realtime exekutivu, v ktorej ako idle task bezi kernel. To zaruci, ze modul
vyuzivaju sluzby RTAI modulov maju prepnutie kontexu do(worst case) 10,5 (ano
osem a pol) mikrosekundy, ci latencia spustenia obsluhy prerusenia  do 5
mikrosekund. (vanila jadro ma tieto latencie 300 milisekund 1 milisekundu,
okrem 2.6.21, ktore pri zapnutom Realtime ma max 1 milisekundu pre prepnutie
kontextu) a mi to potrebujeme koli riadeniu az na urovni RTAI ci RT-Linux-u,
kde platena verzia ma letencie na dula core Opteron-e do 2 mikrosekund s
vynimkou casovacov a Ethernetoveho stacku , ktore maju latenciu este nizsiu a
to menej ako 250 nanosekund.  No 2 VxWorks ma latencie 2,6 mikrosekundy.
Windows 9x ma letencie do 1,5 sekundy a  NT-ckoidne veci do 400 miliskeund

> A preco vlastne tie moduly neukladas priamo do /lib/modules/... ?

ak tam boli vo vlastnom adresari v adaresari beziaceho jadra tak ich depmod
nenasiel a modprobe ich teda nevie loadnut. A neviem kam to dat.

S pozdravom a  vdakou

Peto