[linux] DNS pre cz hmmmmmmm babo rad

Pátek Listopad 2 16:17:34 CET 2007

On 02.11.07 15:03, Miro Bobovsky wrote:
> Tak neviem ca sa mu porobelo ...  a preco nema rad linux host dodatozvac ??

to posledne slovo som nerozlustil.

> Najprv par faktov ... topdomena cz ma servre ...
> host  -t NS cz.
> cz name server b.ns.nic.cz.
> cz name server c.ns.nic.cz.
> cz name server d.ns.nic.cz.
> cz name server e.ns.nic.cz.
> cz name server f.ns.nic.cz.
> cz name server a.ns.nic.cz.
>
> Smola ze domena cz definuje svoje servre cez domenu cz .. a teda sa musi
> pouzit dodatocne info o priamom zadani ip adresy ...

je to celkom bezne a pokial existuju glue zaznamy (a zodpovedaju zaznamom v
danej domene), tak to je OK (pokial daco ine neblbne).

Ak je niekde hanba, tak skor v tom, ze len 3 z uvedenych serverov vracaju A
zaznamy v ADDITIONAL sekcii, zo zvysuje pocet potrebnych requestov na DNS.

> ( a mozno tu je pes zakopany ze server kde zdochly cele cechy ma uz len
> 2hodiny do vyprsania timeoutu a aj dumpom jeho databazy ziadne dodatocne ip
> vidim ze ziadne ip od root servra  "."  192.36.148.17 neziskal )

mne dotycny server odpovedal  na "." aj na "cz." Kde a ako si prisiel na to
ze zdochli cele cechy?

> #host  -t NS parabola.cz. 217.31.205.180
> Using domain server:
> Name: 217.31.205.180
> Address: 217.31.205.180#53
> Aliases:
>
> #
>
> Teda bez odpovede (samozrejme ze vsetky ine domeny obdobnym stylom funguju
> .. napr sme.sk od ns.sk-nic.sk)

divne, mne vratil "no NS record", ale referral vratil v poriadku, ako tu
nizsie:

> ale ak pridam "-v" tak :
> # host -v -t NS parabola.cz. 217.31.205.180

> ;; AUTHORITY SECTION:
> parabola.cz.            18000   IN      NS      ns.forpsi.us.
> parabola.cz.            18000   IN      NS      ns.forpsi.cn.
> parabola.cz.            18000   IN      NS      ns.forpsi.cz.
> parabola.cz.            18000   IN      NS      ns.forpsi.net.
>
> ;; ADDITIONAL SECTION:
> ns.forpsi.cz.           18000   IN      A       81.2.209.185

to bude preto ze dotycne servery nevracaju "pravoplatne" informacie o
parabola.cz resp. sme.sk. Oni ti len vratia spominany glue zaznam, co je NS
zaznam s IP adresou servera, ktory ti odpovie (mal by) na dany dotaz
autoritativne. To vlastne znamena ze server ti nevratil odpoved, len odkaz
na to, kto ti odpoved vrati.

> ale ved -v ma byt len "verbose" .. ci co mi sakra uslo a pre same oci
> nevidim ???

-v napise vsetko co ti server vratil, t.j. aj odkazy a dodatocne informacie.

> host  -t NS parabola.cz. f.ns.nic.cz.
> Using domain server:
> Name: f.ns.nic.cz.
> Address: 193.171.255.48#53
> Aliases:
>
> parabola.cz has no NS record
> -------------
> No este lepsie ...!!!
> a s -v povie ze vsetko ok ..

t.j. robi to iste co vyssie spomenuty sever (aspon mne).

> Je to bug host ???

je to mozne. povedal by som ze nie najlepsie vyhodnoti odpoved, co mu server
poslal.

> a vobec co sa potom deje s tou cz domenou ? ze to takto robi len pre cz

neskusal som ine domeny. Prakticky to vsak je asi najkorektnejsie co mozu
servery vracat.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.