[linux] hierarchia spravcov / uzivatelov v linuxe vseobecne

Toth Milan milan na toth-online.com
Pondělí Listopad 5 17:04:46 CET 2007

On 5.11.2007, at 13:41, Jakub Ondrusek wrote:

> Vsetkym pekny slnecny den ;)
>
> Ak sa tym niekto zaobera, chcel by som sa spytat, ako riesite
> hierarchiu
> uzivatelov v linuxe. Ak mate napriklad na skole skupiny uzivatelov ako
> studenti, admini a ucitelia informatiky, pricom ucitelia informatiky
> maju pravo nastavit studentovi nove heslo, kedze ti ich zabudaju
> casto,
> ale napriklad nemozu nastavovat heslo, mazat konto, etc. adminom.

za zmienku by tiez stal LDAP, kde si pomocou pristupovych prav
definovanych v LDAP-e, vies nastavit, ktory user(skupina userov) moze
pristupovat ku ktorym prvkom daneho LDAP zaznamu. Mal by si teda
vediet zadefinovat, ktory uzivatel moze hesla menit a ktory uzivatel
moze uzivatelov mazat, pridavat atd. Dufam ze som napisal zrozumitelne.

--
Toth Milan
milan at toth-online.com
http://toth-online.com