[linux] uzamknutie usera

Ing. Rudolf Kollar Rudolf.Kollar na fedu.ku.sk
Pondělí Listopad 5 19:13:32 CET 2007

Lubomir Host  wrote / napísal(a):

> Co znamena uzamknut uzivatela?

Aby nemohol opustit svoj domovsky priecinok t.j. nemoze ist napr. do /
alebo /etc a inych. Kedze budem mat na servery do 400 userov
neprotrebujem aby mi browsili po priecinkoch na servery.
> Ak ma mat uzivatel povoleny iba sftp a scp na ukladanie udajov, nastav
> mu shell na /usr/sbin/scponlyc.

shell ma nastaveny /usr/sbin/rssh
> Ak mu chces shell nechat, ale uzivatel nema valmi vidiet system
> a ostatnych uzivatelov, sprav chmod -r na adresare typu /home, /, /usr,
> /var a pod. Kazdopadne odpoducam premysliet sposob zaradzovania
> uzivatelov do skupin a nastavit uzivatelom spravne umask.

userom chcem nechat len sftp a scp ale nie ssh > kvoli tomu rssh >
scponly robi nieco podobne ako rssh.