[linux] samba ako dc + nastroje na spravu

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Středa Listopad 7 13:54:27 CET 2007

Ahojte,
skusal som sambu s acl a pride mi vyborne pouzitelna pre win siet ako
fileserver. Nemam ale skusenosti so sambou ako radicom domeny a rad by
som testol aj tuto moznost. Princip mi je myslim jasny, navod na
rozbehanie som vygooglil, no potreboval by som nakopnut v tom, akym
sposobom sa v linuxe riesi sprava skupinovych politik a chyba mi
vseobecne info ako funguje sprava jednotlivych uctov v domene. Mam na
mysli GPO, ako napr. nastavim zadady hesiel, (revokacia, zasady
zamknutia uctu a pod.)

Konkretne otazky:

- Treba na to rozbehat LDAP server, alebo to s linuxom/sambou vobec
nesuvisi a vystacim s mmc konzolou z niektorej z win stanic?

- Je mozne spravovat GPO bez toho aby som centralne ukladal profily
userov? Tu mi ide o to, ze profily by som rad kvoli pomalosti linky
(VPN via aDSL) ukladal lokalne, no zaroven mal co najvacsiu moznost
centralnej spravy pomocou GPO.

Nasiel som na tuto temu nejake starsie diskusie na abclinuxu.cz, kde
zaznelo, ze linux nedokaze plne nahradit AD hlavne z hladiska GPO, a
je vraj vhodnejsie pouzit W2K3 server, tak z toho nie som moc mudry. A
navyse cena za win server + par desiatok userov je riadna palka.

Dik za pripadne info alebo relevantne odkazy.

--
Patrik JAN (pa3k)