[linux] Pripojenie na internet cez mobil (Nokia 3110c NAP profil)

Milan Plzik emempi na gmail.com
Čtvrtek Listopad 8 09:47:32 CET 2007

  AHoj,

  nedavno sa mi dostala do ruk Nokia 3110c, ktora na moje velke
prekvapenie podporuje okrem standardneho bluetooth DUN profilu na
vytacane spojenie aj NAP profil -- vie teda fungovat ako router, ktory
pripoji nejaku bluetooth siet na internet.

  Vsetko funguje takmer uplne idealne, po pripojeni a spusteni pand mi v
linuxe pribudne sietove zariadenie bnep0, DHCP klient korektne priradi
IP adresu. Ked sa pokusim ping-nut napriklad www.google.sk, funguje to.
Problem je v tom, ze akonahle sa pokusim o nejake TCP spojenie, prestanu
fungovat uz aj pingy.

  Co sa tyka pingu na www.google.sk -- nie som si isty, ci resolvovanie
www.google.sk prebehlo uspesne, stroj som mal tesne predtym pripojeny na
internet a je dost mozne, ze resolver si udrzal tento zaznam v cache.

  Nemate s tymto niekto skusenosti? Osobne by som radsej vyuzival NAP
profil, kedze jeho konfiguracia je skoro uplne bezbolestna a netreba
carovat s pppd :)

  Dakujem,
	Milan Plzik