[linux] zalamovanie riadkov

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Čtvrtek Listopad 8 12:30:19 CET 2007

On Thu, Nov 08, 2007 at 12:08:27PM +0100, LuVar wrote:
> Ja som tiez proti zruseniu zalamovania. Nieje to az taky problem imho
> nakliknut niekde, ze zalamovat po x znakoch. Pokial viem, nejake rfc
> slusnej komunikacie definuje okrem zakazu pouzivat narodne znaky vo
> vsetkych typoch komunikaciach (kliet<->firma napriklad) a takisto
> nariaduje pouzivat zalamovanie.

Az do takychto detailov by som nesiel. Kodovanie znakov UTF je podla mna uz
bezne pouzitelne, takze pouzivanie diakritiky je povolene. Citujem tebou
spominane netiquette:

  Do not include control characters or non-ASCII attachments in messages
unless they are MIME attachments or unless your mailer encodes these. If you
send encoded messages make sure the recipient can decode them.

Teda pokial som spravne pochopil, tak su zakazane ovladacie znaky (myslene
backspace, delete a podobne) a narodne znaky bez udania kodovania.
Ja doporucujem UTF-8 s udanim presne tohto kodovania, ako hovori aj
doporucenie SANETu na:

  http://www.utf-8.sk/

Je tam celkom dobry popis, ako pouzivat diakritiku v mailoch. Aj ked sam som
lenivy si prepinat EN/SK klavesnicu, takze stale pisem bez diakritiky.

			SAL