[linux] mencoder & aspect ratio

(-K JohnNy johnny64mail na gmail.com
Úterý Listopad 13 23:07:32 CET 2007

Zdravim...
Snazim sa prekodovat jednu kapitolu z DVD do nejakeho rozumnejsie
manipulovatelneho formatu, napr. avi, alebo mpg...
Cize...
mencoder -chapter 1-1 -ofps 25 -of avi -oac mp3lame -lameopts \
aq=0:preset=standard -ovc lavc -lavcopts \
vcodec=mpeg4:mbd=1:vbitrate=1200:v4mv -o vystup.avi -dvd-device \
/path/to/dvd dvd://5
Kde je problem? DVD ma aspect ratio 4:3, lenze mencoder ho automaticky meni
z mne neznameho dovodu na 3:2 => roztiahnute ksichty a celkovo to vyzera
skaredo.
Neviete niekto, ako mu povedat, ze to nema robit? Zatial som bez uspechu
vyskusal -noautoexpand a -vf scale=720:480, nic dalsie mi zatial
neprichadza na um a ani v manuali nic ine rozumne pouzitelne nevidim...
Vopred dik za nasmerovanie.

--
(-K JohnNy alias Parcialna Derivacia            |  .''`.
[home] http://johnny64.fixinko.sk/              | : :'  :