[linux] mencoder & aspect ratio

Marek 'MMx' Ludha mludha na gmail.com
Úterý Listopad 13 23:26:05 CET 2007

On 11/13/07, (-K JohnNy <johnny64mail at gmail.com> wrote:
> Zdravim...
> Snazim sa prekodovat jednu kapitolu z DVD do nejakeho rozumnejsie
> manipulovatelneho formatu, napr. avi, alebo mpg...
> Cize...
> mencoder -chapter 1-1 -ofps 25 -of avi -oac mp3lame -lameopts \
> aq=0:preset=standard -ovc lavc -lavcopts \
> vcodec=mpeg4:mbd=1:vbitrate=1200:v4mv -o vystup.avi -dvd-device \
> /path/to/dvd dvd://5
> Kde je problem? DVD ma aspect ratio 4:3, lenze mencoder ho automaticky meni
> z mne neznameho dovodu na 3:2 => roztiahnute ksichty a celkovo to vyzera
> skaredo.
> [...]

Mas v principe dve rozne moznosti, prekodovat video tak, aby pomer
sirky a vysky daval spravny pomer stran, alebo ulozit pomer stran do
hlavicky vysledneho suboru. Odporucam druhu moznost, menit rozmery
videa pri prekodovani sa zvykne robit len ked podstatne znizujes
datovy tok.

Rozmery videa sa menia parametrom -vf scale=x:y. Ak si myslis, ze
spravny pomer je 4:3, potom je parameter -vf scale=720:576 (teda pomer
3:2 mas vo vysledku preto, lebo 720/480=3/2).

Udaj o pomere stran sa do hlavicky da dostat parametrom -lavcopts aspect=4/3.

--
Marek 'MMx' Ludha
"He who sacrifices functionality for ease of use