[linux] mencoder & aspect ratio

Středa Listopad 14 00:27:13 CET 2007

On 13.11.07 23:50, Pavol Lajciak wrote:
> Skus pridat :aspect=4/3, mozno pomoze - vid nasledujuci prikaz
>
> mencoder -oac lavc -ovc lavc -of mpeg -mpegopts format=dvd:tsaf -vf
> scale=720:576,\
> harddup -srate 48000 -af lavcresample=48000 -lavcopts vcodec=mpeg2video:\
> vrc_buf_size=1835:vrc_maxrate=9800:vbitrate=5000:k eyint=15:acodec=ac3:\
> abitrate=192:aspect=16/9 -ofps 25 \
> -o ausgabe-movie.mpg input-movie.avi

mozno postaci do lavcopts pridat option autoaspect. Mimochocom v
dokumentacii je informacia o tom, ze zatialco hlavicka MPG suboru obsahuje
polozu pre aspect, AVI ju neobsahuje. mencoder vie sice narvat aspect do
mpeg4 streamu, to vsak vie zobrazit len malo playerov (mplayer ano).

Ja by som volil codec mpeg4 a vypustil "-vf scale". Takze by som pouzil
parametre povodneho postera, akurat pridal autoaspect a mozno zmenil mbd na
2.

10 GOTO 10 : REM (C) Bill Gates 1998, All Rights Reserved!