[linux] zobrazovanie diakritiky

Jakub Ondrusek yak na gmx.co.uk
Pondělí Listopad 19 12:15:32 CET 2007

Riesim zaujimavu situaciu:

V roznych programoch pouzivam na editovanie font Lucida Typewriter Sans,
pretoze sa nanho prijemne pozera, ale nie vsetky dokazu zobrazit male d s
makcenom a male l s makcenom/dlznom. (Proste zobrazia to pismeno bez
makcena /dlzna)

Problem	nie je s interpretaciou, pouzivam Gentoo a vsetko mam
skompilovane s podporou utf8, ak si text napisany v ktoromkolvek z editorov
zobrazim niecim, co je schopne tu diakritiku zobrazit, je tam spravne vo
vsetkych pripadoch.

diakritika na tych dvoch pismenkach sa spravne zobrazi v:

Konsole
Sylpheed (moj mailovy klient)
Openoffice.org
Formulare vo Firefoxe..

a vobec nejde v:

Kate
Gvim

Dany font sa nachadza iba v adresaroch /usr/share/fonts/75dpi a 100dpi.
Viem, ze v minulosti boli nejake problemy s tym, ze GTK aplikacie zozeru len
niektore fonty a QT aplikacie zas ine, len mi je potom divne, preco sa to
vyskytuje prave v Kate a Gvim...

Nie, ze by to bolo nejak zivotne dolezite, ale predsalen je to dost trapne,
ze mi to nejde prave v dvoch najpouzivanejsich editoroch a bolo by pekne mat
jeden standardny monospace font na editovanie..tak by ma zaujimalo, co si o
tom myslite.

Jakub Ondrusek