[linux] OT - pobox.sk na blackliste

Úterý Listopad 20 11:09:44 CET 2007

On 20.11.07 10:37, Viktor Kocan wrote:
> prave som zistil, ze pobox.sk sa dostal na blacklist, konkretne je
> blacklistovany na:
> spam.dnsbl.sorbs.net
> dnsbl.njabl.org
> bl.spamcannibal.org
>
> Ja pouzivam dnsbl.njabl.org, takze pochopitelne mi prestala chodit
> posta. Mne osobne to nevadi,lenze mam zopar ludi, ktori dostavaju
> (dostavali) postu z poboxu a cakam, ze sa ozvu. Niektori sa uz ozvali.
>
> Preto sa chcem spytat, ci blokujete aj vy postu z poboxu alebo ste
> "podlahli tlakom" a spravili ste vynimku.

ja to poviem tak: odkedy bol presunuty na atlasacke servery (nejaky cas po
odkupeni atlasom este bezal na starom HW), je listnuty aj v rfc-ignorant.org
a na maily odtial kaslem.

Vo firme sme urobili vynimku pre hotmail, a aj to po dost dlhom case a s
nechutou, hotmail sam totiz s oblubou blokuje rozne domeny napriklad na
zaklade toho ze nemaju SPF zaznamy...

vo vseobecnosti byva whitelisting dost kontraproduktivny, hlavne ked sa na
jeho zaklade prestanu admini starat o filtraciu spamu...

na druhej strane, jedna z nasich IP je blokovana v spam.dnsbl.sorbs.net dva
roky kvoli problemu davno vyriesenemu a SORBS chce za delist poslat $50 na
ucet akejsi detskej nadacie (t.j. oni z toho profit nemaju) a prave toto
bolo hlavnym dovodom preco nie je spam.dnsbl.sorbs.net integrovany do
dnsbl.sorbs.net (iba do problems.dnsbl.sorbs.net) a tiez preco ho
nepouziva napr. spamassassin.

Depression is merely anger without enthusiasm.