[linux] vlc player za nat-om

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Listopad 26 17:13:52 CET 2007

Ahoj,

On Mon, Nov 26, 2007 at 02:27:45PM +0100, Toth Milan wrote:
> 	cely problem spociva v tom ze igmp pakety cez NAT-ko neprelezu. Cize
> musis stream zachytit na routry a zasa to VLC-playerom posielat do
> LAN. Mas tieto moznsoti:
>
> 	1, kupit switch ktory podporuje multicast a budes stream posielat
> vlc playerom z routra, pre kazdy kanal ktory chces streamovat v LAN-
> ke potrebujes takto nastavit jeden vlc player

Switch s podporou multicast mu podla mna nepomoze, kedze on ma tu siet uz za
jednym routrom. Podla mna switch s podporou multicastu vie len optimalizovat
tok dat na jednotlivych portoch, co v malych sietach moze byt celkom bez
problemov. Prevadzkujeme multicast aj na beznych nemanazovatelnych
switchoch.

> 	2, prijmat na tom routry vlc signal nejakeho TV programu vysielaneho
> multicast-om a ten streamovat dalej do LAN. PC sa budu conectovat na
> ten stream ktory bdues posielat napr na http://ip:8001

No toto riesenie ma podla mna tiez problem, pretoze ten jeho vlc, ktory bude
prijimat a distribuovat signal bude vkuse tahat data z inetrnetu.
Takze prenosy budu znacne, hlavne ak ide o viac kanalov. Navyse je to
neprakticne prevadzkovat niekolko VLC playerov.

> 	3, nastudovat si igmp proxy, multicast forwarding atd. atd.

Toto je asi najlepsie riesenie, ale pomerne zlozite. Tie rozne multicast
routery maju tusim trocha problem alebo sa problematicky konfiguruju na
NAT-ovanej sieti. Tiez by ma zaujimalo nejake jednoduche riesenie,
ktore by mi bezalo na OpenWRT.

Pokial viem, tak existuje na to niekolko projektov, napr.:
  xorp - velky moloch, potrebujes z neho len cast pre multicast,
         cele to ale ma zlozitu konfiguraciu, vacsina distribucii ho priamo
         naobsahuje.
  igmpproxy - pomerne jednoduchy, ale nepodarilo sa mi ho spojaznit
  pimd - trocha zastarale, na sucasnych linuxoch sa uz nechce skompilovat.
         Mam niekde nejaku pouzitelnu binarku, ale je to dost nestabilne
         (tusim to dokonca zhadzovalo linux).
  INEE... (je toho viac, vacsinou uz nejake mrtve projekty)

> 	vsetko sa do spravit command line-ovym VLC playerom. Dalsie vec je,

Aj bod 3? To som nevedel.

> ze si treba uvedomit ze ten multicast chodi v DVD kvalite co ked
> budes streamovat tak si zozerie systemove resources na routry, co v
> bode 3 neplati. SANET je paradna siet :-)

S tymto plne suhlasim. Navyse HDTV ma okolo 20 mbit/s. :-)

		SAL