[linux] NTP a posun o 8-9hodin

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Středa Listopad 28 14:29:03 CET 2007

Hello,

Wednesday, November 28, 2007, 14:07:54, Martin Kyrc wrote:

> Nov 28 05:16:20 virtual-dmz chronyd[17677]: System clock wrong by
> 30375.488301 seconds, adjustment started
> Nov 28 05:16:20 virtual-dmz chronyd[17677]: System clock wrong by
> -2.528316 seconds, adjustment started
> Nov 28 05:16:20 virtual-dmz chronyd[17677]: Can't synchronise: no
> selectable sources

> Nov 28 05:16:23 virtual-dmz chronyd[17677]: System clock wrong by
> 2.654090 seconds, adjustment started
> Nov 28 05:16:23 virtual-dmz chronyd[17677]: System clock wrong by
> 1.717480 seconds, adjustment started
> [...]

Nemoze byt problem v jednom z tych ntp serverov? Urcite davaju oba
rovnaky cas? "No majority" by som tipoval ze ma 2 rozne zdroje a nevie
sa rozhodnut ze z nich ma spravny cas a ktory nespravny. Totiz ked je
zdrojov viac, tak ntpd (neviem ako chrony) ma specialne algoritmy na
vypocitanie toho "spravneho" casu.
Takze mozes skusit bud pridat treti ntp server alebo nechat iba jeden,
ze co to urobi...

Dalej by som skusil porovnat vystupy "date +%z" - to ti vypise casovy
posun zony a nie jej meno. na HP-UX sa nam uz stalo ze bola nastavena
nejaka timezone, ktoru server nepoznal, ale date ju v pohode
vypisoval, akurat tym padom bola rovna GMT. Taktiez niekde sa
nastavuje ci HW hodiny su v GMT/UTC alebo lokalnom case. To sa
nastavuje pri instalacii, neviem kde je tato volba potom ulozena. Ale
pouzi hwclock na vypisanie aj HW hodin aj systemmovych hodin a
porovnaj.

Teoreticky mozes mat nieco velmi zle s HW, ze ti hodiny idu bud ovela
ovela rychlejsie alebo pomalsie a preto mas po istej dobe cas zly o
niekolko hodin. A kedze chrony nefunguje, nema ten posun kto
korigovat. Hmm bohvie ako je to s casovacom pri virtualnych
masinach...

--
  bYE, Marki