[linux] NTP a posun o 8-9hodin

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Středa Listopad 28 17:07:30 CET 2007

no, zistil som zhruba to, co si pisal. ntp daemon sa nevedel dohodnut so
ziadnym ntp serverom a hw hodiny utekaju ako sa im paci a to sposobuje
problem s casom.

skusal som definovat iba jeden ntp server (z lokalnej siete), ale aj
viac ako 2 (lokalny, nejake sk/cz a nieco zo sveta). without success.

'date +%z' ukazuje rovnaky posun ako timezone.

jednej veci vsak nerozumiem, preco sa mi jeden server synchronizuje zo
svetom (alebo aj ntp v lan) v pohode a druhy nie, ked pouzivam rovnaku
konfiguraciu, rovnaku verziu ntp daemona. rozdiel je v tom, ze jeden je
fyzicka masina (lan) a druhy virtualna (dmz) (beziaca na tej fyzickej
masine). pristup do sveta maju oba stroje a tcpdump ukazuje, ze
komunikacia bezi... zeby s tym naozaj mal suvis naozaj virtualny stroj?